Zdrowe odżywianie – wybór komponentów odżywczych

Mamy kilka prostych zasad zdrowego odżywiania, które pomaga nam w utrzymaniu dobrej sylwetki ciała, nie jesteśmy w stanie bo zapomnieć, że zmieniając się nawyki żywieniowe, musimy to zrobić do końca życia. Do tych prostych zasad należy również czas w jakim spożywamy posiłki. Tu zdania są podzielone bowiem, dawniej uważano, nawet mamy stare przysłowie Śniadanie spożywaj jak cesarz, obiad jak król a kolację jak żebrak. Stare zabawne ale oraz też ma sobie niemało prawdy. Dzisiaj naukowcy twierdzą, ze powinniśmy spożywać więcej posiłków jednak w mniejszej ilości. Z pewnością jest ważne aby posiłki były w słusznych porach dnia, by nie zaburzać regularności. Aktualnie niejednokrotnie w pracy pracownicy mają dłuższą przerwę by syty posiłek zjeść w pracy a nie wieczorem w domu. Wzywają również, żeby pic sporo wody jest ona bowiem jednym z ważniejszych składników pokarmowych stworzonego przez nas organizmu. A jeżeli nie będziemy jej dostarczać to zostanie pobrane z organizmu ludzkiego. Inne kompozycje są dla nas istotne bo dają nam niezbędnych elementów pokarmowych, witamin oraz są źródłem energii. 

Składniki kaloryczne

Nie zapominajmy też o składnikach odżywczych. Do ważnych składników pokarmowych kwalifikujemy białka, węglowodany, lipidy, składniki mineralne, witaminy. Białka uwalniane w wyniku trawieniu aminokwasów, są niezbędnym składnikiem budulcowym naszego organizmu. Stale białko jednoczy się z cegiełkami. Węglowodany, jest to nadrzędne źródło energii, stworzonego przez nas organizmu a właśnie pokrywają je przede wszystkim towary pochodzenia roślinnego. Cukry można dostarczać także, w inny sposób na przykład przez słodycze jednakowoż pamiętajmy, że to jedynie puste kalorie. 

Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)
Aby dowiedzieć się więcej o nasionach CHIA i ich doskonałych właściwościach, kliknij tutaj: http://fashionandbeauty.pl/nasiona-chia-jakie-ma-wlasciwosci-szalwia-hiszpanska-przepisy/ )

Prócz stereotypowych elementów kalorycznych, osoby potrzebujące zatroszczyć się o zdrowy styl życia oraz jedzenia powinny zainteresować się szałwią hiszpańską – więcej na temat tego oryginalnego składnika pokarmowego wolno przeczytać na stronie nasiona chia. 

Dlaczego należałoby wykorzystywać nasiona chia w codziennej diecie? Ponieważ:

obejmują bardzo duże ilości kwasów Omega-3 i Omega-6, które poprawiają pamięć oraz koncentrację

korzystna kompozycja kwasów pozwala skutecznie zapobiegać stanom depresyjnym

nasiona polepszają wygląd skóry, włosów oraz paznokci, prócz tego znamiennie spowalniają proces starzenia

wzmacniają układ kostny

błonnik umieszczony w nasionach koryguje metabolizm oraz dopasowuje pracę układu trawiennego

nasiona pomniejszają cholesterol 

Jak dostrzega się, nasiona chia to znakomity dodatek do diety oraz dziennego stylu żywienia dla każdego człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *